Laatste schoolweek - Reisverslag uit Agona, Ghana van Pieter en Ilze Jonkman - WaarBenJij.nu Laatste schoolweek - Reisverslag uit Agona, Ghana van Pieter en Ilze Jonkman - WaarBenJij.nu

Laatste schoolweek

Door: Pieter en Ils

Blijf op de hoogte en volg Pieter en Ilze

01 Maart 2008 | Ghana, Agona

He lieve allemaal!!

Hier verloopt alles eigenlijk rustig. Alles is gewend en af en toe is het gewoon normaal. Hmm normaal, klinkt best suf eigenlijk. Afgelopen week vroegen we ons af hoe een Nederlands straatbeeld er eigenlijk ook al weer uitziet. Maar dat Nederlandse straatbeeld komt wel weer dichtbij...

Komende week zijn we nog op school en dat is dan ook onze laatste week daar, daarna gaan we nog reizen. Afgelopen week hebben we al het een en ander ingepakt en naar Kumasi gebracht. Volgend weekend de laatste ronde. Het is een raar idee om de kinderen achter te laten, maar gelukkig hebben we een leuke week voor de boeg!

Donderdag is het hier Bevrijdingsdag en dan marcheren de kids naar Agona. Ze zijn daar al 4 weken elke ochtend voor aan het oefenen. Wat er verder die dag gebeurt, is voor ons een groot raadsel. Voor de mensen hier is het allemaal logisch, dat bleek ook wel uit het antwoord dat we kregen als we vroegen wat er gaat gebeuren "Yes, yes, we march!!" en dat was dan ook het enige. Ze lijken het allemaal in elk geval leuk te vinden. We will see..

Vrijdag gaan we met de oudste 35 kinderen en de docenten naar de Kumasi Zoo als afscheid. De kinderen krijgen een briefje mee waar " Excursion" op staat. Het moet natuurlijk niet te vrijblijvend zijn ;-) De kids hebben er al super veel zin in, mede omdat de meesten zelfs nog nooit in Kumasi geweest zijn.(Eentje die er wel geweest was kon de anderen vertellen dat ze daar echte stoplichten en hele hoge gebouwen hebben, dat maakte de anderen erg nieuwsgierig! De vraag kwam zelfs of ze dan met z'n allen bij ons gingen slapen. Blijkbaar klinkt Kumasi echt ver voor ze.) We zijn benieuwd wat ze van de dierentuin en van de drukte in Kumasi gaan vinden!!
Verder gaan we alle lesjes die ze gemaakt hebben inbinden en geven we die met een paar pennen en ballonnen aan ze als we uit de dierentuin komen.

Het zal wel een weekje worden met een heel dubbel gevoel. We gaan de laatste dingen afmaken en de laatste spullen gaan we inpakken. Maar sowieso gaan we enorm genieten van de kids!!

P.S. de juf is gewoon gebleven. Lijkt nu gewoon op de loonlijst te staan. De aanhouder wint blijkbaar?!

• 01 Maart 2008 - 19:27

Majonkman:

Dag lieverds, wij hebben hier lekker feest! Vandaag verjaardag Machelina, morgen verjaardag Floris. Big party!
    Maar verder is alles goed hoor.
    We verlangen er wel naar jullie weer te zien. Het duurt nu gelukkig niet zo lang meer. Aan de andere kant, als jullie daar nog veel langer bleven waren we natuurlijk naar jullie toegekomen.
    Groeten en kus,
    MJK

• 01 Maart 2008 - 20:32

Wienanda:

Lieve Pieteniews,

veel succes in jullie laatste werkweek, leuke vooruitzichten. Kan me helemaal indenken dat de kids er zin in hebben! David heeft vrijdag zijn spreekbeurt over tijgers, dus ook helemaal into de dierentuin op het ogenblik...

Hou je haaks, en tot over een maand!
    Wienanda

(Ruben vraagt steeds of pieteniews nog in arika is...bijna niet meer dus!)

• 02 Maart 2008 - 10:37

Klaartje:

Hey Pieterils!
    Wat een mooie verhalen, het ziet er allemaal heel indrukwekkend uit!
    Leuke foto's ook!
    Nog een paar weekjes zie ik? Nog heel veel plezier en mooie momenten nog toegewenst!

Groetjes

• 02 Maart 2008 - 14:42

Gerrianne:

wouw, het einde nadert al weer voor jullie! wat lijkt het snel gegaan! Lijkt me wel super hoor, om straks eens in het 'echt' de verhalen te horen en de foto's te zien ;)
    geniet van de tijd met de kids en vrienden die julie nog hebben en maak er een mooie reis van!

tot snel!

liefs Ger

ps. Ils, ik zal al uit bonito zijn als jij terug komt! heel raar idee.. we hebben een huisje in Den Haag, niet zo ver weg gelukkig :d

• 02 Maart 2008 - 18:44

Pa & Ma Van Den Dool:

Hé lieve kids,
    sterkte deze laatste weken en hopenlijk tot snel!!

• 02 Maart 2008 - 18:45

Paatje:

Sorry, natuurlijk vergeet ik om jullie gedag te zeggen, bij deze.

• 03 Maart 2008 - 10:07

E & Ard:

Lieve jullie!
    Zomaar even een dikke knuffel vanuit Rotterdam. En veel plezier de laatste weekjes. E is er al helemaal klaar voor :)
    Lfs!

• 04 Maart 2008 - 11:58

Janine:

Heej toppers!! Wat gaaf wat jullie allemaal meemaken, en het zit er al bijna weer op. Bizar idee lijkt me. Super goede tijd nog toegewenst! Pi, ik mis je stiekem toch wel een beetje... Liefs voor jullie beide, Janine

• 04 Maart 2008 - 18:26

GJ, M, M En L:

Hai lieverds,
    Echt al afscheid nemen dus komende week...lastig lijkt me. Wel erg leuk dat ma en E dan al snel naar jullie toe komen! En jullie al over een maandje terug zijn, joepie! Grappig dat het jullie laatste schoolweek is en Manuel zijn eerste! Hij is maandag de hele dag geweest en gaat morgen weer. Best spannend voor hem, maar hij heeft het erg naar zijn zin! We kijken er met z'n allen naar uit jullie weer te zien, ik zeg dus maar alvast...TOT SNEL!! (JOEPIE!)

• 06 Maart 2008 - 15:52

Ellen:

Hoi Pieterils,

Fijne week toegewenst (is al bijna om..) Neem lekker bewust afscheid geniet ervan en pink gerust een traantje weg.
    Ja tuurlijk blijft die juf er moet toch iemand lesgeven als jullie weg zijn....

Fijne dagen nog en tot gauw weer ziens in de lier/rotterdam

Berend Ellen en de kids